Autor |
Jasiu
KADET
Dołączył: 07 Sty 2007
Posty: 77
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Częstochowa
Nie 13:04, 14 Sty 2007
|
|
Wiadomość |
|
Pierwszy, historyczny Lancer Evolution (EVO I) w nadwoziu CD9A pojawił się w 1992 roku. Był to samochód zaprojektowany jako baza dla wersji rajdowej i wyprodukowano go jedynie 5000 egzemplarzy. Lancer Evolution otrzymał 2-litrowy turbodoładowany silnik o oznaczeniu 4G63, blizniaczy do monotowanego w modelach Galant i Eclipse. Poddano go jednak pewnym modyfikacjom - wał korbowy, tłoki oraz korbowody, różniły się od wcześniejszych wersji, podniesiony został stopień sprężania do 8,5:1 i zastosowano duży intercooler zamontowany w pasie przednim. Zaowocowało to wynikiem 250 koni mechanicznych przy 6000 obr./min. Zawieszenie przednie oparto na kolumnach MacPherson'a , zaś z tyłu zastosowano układ wielowahaczowy. Układ napędowy przeniesiono wprost z Galanta VR-4, pozostawiając układ z wiskotycznym sprzęgłem w środkowym mechanizmie róznicowym i tylnym mechanizmem różnicowym o ograniczonym poślizgu.
Co znamienne, w tym samym roku inżynierowie Subaru postanowili również odświeżyć wizerunek swojej marki w rajdach samochodowych i debiut Lancera Evolution zbiegł się w czasie z premierą nowego Subaru Impreza. Tak rozpoczęła się wielka rywalizacja między tymi modelami, trwająca nieprzerwanie do dziś i ciągle nierozstrzygnięta.
1992
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Jasiu dnia Nie 15:26, 14 Sty 2007, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
Autor |
Jasiu
KADET
Dołączył: 07 Sty 2007
Posty: 77
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Częstochowa
Nie 13:06, 14 Sty 2007
|
|
Wiadomość |
|
Następna wersja Lancer Evolution II (EVO II) pojawiła się pod koniec 1993 roku. Wprowadzono niewielkie zmiany, skupiając się na poprawieniu doskonałych własności Evolution. Zmieniono nieco ustawienia zawieszenia, zastosowano większy rozmiar opon, zwiększając jednocześnie rozstaw kół i osi. Drobne zmiany w silniku, wraz z podniesieniem ciśnienia doładowania, zaowocowały wzrostem mocy do 256 KM
1993
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Jasiu dnia Nie 15:26, 14 Sty 2007, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
Autor |
Jasiu
KADET
Dołączył: 07 Sty 2007
Posty: 77
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Częstochowa
Nie 13:07, 14 Sty 2007
|
|
Wiadomość |
|
EVO III? Najlepiej sprzedający się egzemplarz w historii EVO! Zwiększone "skrzydło" z tyłu, nowa turbina (TD05H-16G-7), a kompresor zmieniono na lepszy - 68mm 16G6. I znów zmiana stopnia sprężenia - tym razem 9.0:1.
1995
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Jasiu dnia Nie 15:27, 14 Sty 2007, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
Autor |
Jasiu
KADET
Dołączył: 07 Sty 2007
Posty: 77
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Częstochowa
Nie 13:09, 14 Sty 2007
|
|
Wiadomość |
|
Evo "czwórka" to zwiększona waga o 200lb (chyba około 40kg), stopień sprężenia zwrócony do 8.8:1 i moc o wiele większa, bo aż 276 konna. Mitsubishi zainteresowało się wtedy już normalnym rynkiem, nie tylko tym rajdowym.
1996
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Jasiu dnia Nie 15:27, 14 Sty 2007, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
Autor |
Jasiu
KADET
Dołączył: 07 Sty 2007
Posty: 77
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Częstochowa
Nie 15:09, 14 Sty 2007
|
|
Wiadomość |
|
Evo V zostało wydłużone o 75mm - 35mm z tyłu, a 40mm z przodu. Auto otrzymało nowe, aluminiowe felgi o rozmiarze '17. Turbina została zwiększona do 10.5cm2. Cylindry zwiększono o 0.3mm, wciąż jednak trzymając się zasad klasy - silnik nie wyszedł poza 2000cm3. Oficjalnie moc się nie zmieniła, lecz powszechnie wiadomo, że lekko przekroczyła 280 koni. Bez względu na zmiany ciężar auta zwiększył się zaledwie o parę kilogramów
1998
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Jasiu dnia Nie 15:28, 14 Sty 2007, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
Autor |
Jasiu
KADET
Dołączył: 07 Sty 2007
Posty: 77
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Częstochowa
Nie 15:15, 14 Sty 2007
|
|
Wiadomość |
|
W EVO VI został zmieniony lekko układ chłodzenia i powiększono intercooler. Mimo, że Mitsubishi nie mówiło o zmianie mocy, to jednak w silniku, jako pierwszym na świecie, zastosowano tytanowo - aluminiowe koło turbiny.
1999
wersja TIME 2000
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Autor |
Jasiu
KADET
Dołączył: 07 Sty 2007
Posty: 77
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Częstochowa
Nie 15:17, 14 Sty 2007
|
|
Wiadomość |
|
Rok 2001 - od pierwszego EVO mija lat jedenaście - zostaje wprowadzony EVO VII. Model ten bazował na nowej płycie podłogowej - Lancer Cedia, większej o jeden rozmiar od poprzedniej. Dodano układy sterownicze ACD i AYC, sterowane jednym chipem. Razem zapewniały mniejszą podsterowność auta. Znów zwiększono intercooler - tym razem o 20mm. Waga zwiększyła się o parenaście kilo.
2001
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Jasiu dnia Nie 15:28, 14 Sty 2007, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
Autor |
Jasiu
KADET
Dołączył: 07 Sty 2007
Posty: 77
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Częstochowa
Nie 15:18, 14 Sty 2007
|
|
Wiadomość |
|
Przedostanie Evolution, numer VIII zostało wprowadzone w roku 2004. Moc? Wciąż bez zmian - około 280 koni. Większych zmian nie było, jedynie kosmetyczne, które sprawiły, że ta generacja Lancera EVO jest uważana za najładniejszą.
2003
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Jasiu dnia Nie 15:29, 14 Sty 2007, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
Autor |
Jasiu
KADET
Dołączył: 07 Sty 2007
Posty: 77
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Częstochowa
Nie 15:22, 14 Sty 2007
|
|
Wiadomość |
|
W roku 2006 na rynku pojawiła się także kolejna ewolucja Mitsubishi Lancer Evolution oznaczona symbolem IX. w której to dodano zmienne fazy rozrządu - system MiVEC. W nowym modelu zastosowano mocniejszy silnik z systemem zmiennych faz rozrządu MIVEC, 6-biegową skrzynię biegów, opcjonalne zawieszenie Bilstein i aluminiowe obręcze BBS, obniżono masę pojazdu i ulepszono właściwości aerodynamiczne oraz system chłodzenia. Wprowadzono także zmiany stylistyczne nadwozia i wnętrza, które jest obszerniejsze i bardziej komfortowe także dzięki bogatszemu wyposażeniu. Poprawiono osiągi auta - Lancer Evolution IX z 280-konnym silnikiem rozpędza się do prędkości 100 km/h w 5,7 sekundy, a prędkość maksymalna tego pojazdu to 250 km/h.
Moc silnika Lancera Evolution IX waha się od 265 KM aż do 400 KM. Wszystkie wersje są dostępne z pełną gwarancją producenta.
2006
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Jasiu dnia Nie 15:30, 14 Sty 2007, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
Autor |
Jasiu
KADET
Dołączył: 07 Sty 2007
Posty: 77
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Częstochowa
Nie 15:23, 14 Sty 2007
|
|
Wiadomość |
|
W planach jest wersja EVO oznaczona rzymską dziesiątką.
Według Mitsubishi, Lancer Evolution dokona prawdopodobnie największego skoku ogólnych możliwości technicznych w historii kolejnych generacji tego modelu. Nowy Lancer Evolution ma oferować zupełnie nowe możliwości w zakresie dynamiki prowadzenia i techniki przy jednoczesnym zachowaniu wysokich osiągów jednostki, znanych z przyprawiającego o dreszcze, legendarnego silnika z turboładowaniem. Tym razem będzie to turbodoładowana wersja zupełnie nowej, wykonanej z aluminium, jednostki napędowej typu DOHC MIVEC, o nazwie 4B11, o pojemności 2 litrów, stosowanej w sportowych sedanach Lancer 2008. Rozwija ona moc największą w historii modeli Lancer Evolution.
Filmik opisujący EVO X (najpierw zwykly Lancer pozniej evo X)
http://www.youtube.com/watch?v=wn37NdZS5KY&mode=related&search=
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Autor |
Wosho87
ŚCIGACZ
Dołączył: 07 Sty 2007
Posty: 139
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Częstochowa
Pią 0:34, 23 Lut 2007
|
|
Wiadomość |
|
Mnie to się średnio podobają te lancery. Ale niezłe są w nim technologie z dwóch litrów tyle koni. Normalnie takie silniki nie żyją długo zobaczymy jak będzie z nim. Za taką kasę to powinien jeździć ze 20-25 lat bez problemu
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|