DRIVERS CODE
Czestochowskie Forum Motoryzacyjne
FAQ
Szukaj
Użytkownicy
Grupy
Galerie
Rejestracja
Profil
Prywatne Wiadomości
Zaloguj
Forum DRIVERS CODE Strona Główna
HALL OF FAME
Obecny czas to Śro 9:03, 18 Gru 2024
Napisz odpowiedź
Użytkownik
Temat
Treść wiadomości
Emotikony
Więcej Ikon
Kolor:
Domyślny
Ciemnoczerwony
Czerwony
Pomarańćzowy
Brązowy
Żółty
Zielony
Oliwkowy
Błękitny
Niebieski
Ciemnoniebieski
Purpurowy
Fioletowy
Biały
Czarny
Rozmiar:
Minimalny
Mały
Normalny
Duży
Ogromny
Zamknij Tagi
Opcje
HTML:
NIE
BBCode
:
TAK
Uśmieszki:
TAK
Wyłącz BBCode w tym poście
Wyłącz Uśmieszki w tym poście
Kod potwierdzający: *
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Skocz do:
Wybierz forum
POLSKA MOTORYZACJA
----------------
WARSZAWA
SYRENA
FIAT 126p
FIAT 125p
MIKRUS
Lublin, Tarpan, Żuk, NYSA oraz inne
STAR, JELCZ, AUTOSAN i inne
Pojazdy o przeznaczeniu specjalnym
PROTOTYPY
Okres przedwojenny
JEDNOŚLADY
MOTORYZACJA ZAGRANICZNA
----------------
FORD MUSTANG
GAZ 67 i 69
ZAZ czyli ZAPOROŻEC
UAZ'y
MOSKWICZ
TRABANT
WARTBURG
WOŁGA
ŁADA
SKODA
WILLYS JEEP
Jednoślady
FIATY
HONDA
NISSAN
FORD
SUZUKI
OPEL
VOLKSWAGEN
POLSKA MOTORYZACJA
----------------
HYDE PARK
NASZE FURKI
MECHANIK
HALL OF FAME
GALERIE
KUPIE/SPRZEDAM
ZABYTKOWE POLSKIE
ZABYTKOWE ZAGRANICZNE
WSPÓŁCZESNE
JEDNOŚLADY
CIĘŻAROWE
PROPOZYCJE, OGŁOSZENIA I BŁĘDY
MOTOCYKLE powyżej 250cm3
MOTOCYKLE poniżej 250cm3
MOTOROWERY
ROWERY
Motocykle powyżej 500cm3
Motocykle 250-500 cm3
Motocykle poniżej 250cm3
Motorowery
Rowery
INNE
----------------
DOWNLOAD
ŚMIETNIK
----------------
ŚMIETNIK
Przegląd tematu
Autor
Wiadomość
Wosho87
Wysłany: Pon 12:18, 15 Sty 2007
Temat postu:
GTX1 z 2006r.
Wosho87
Wysłany: Pon 12:12, 15 Sty 2007
Temat postu:
GT40 z 2006r.
Wosho87
Wysłany: Pon 12:06, 15 Sty 2007
Temat postu:
GT40 z 2005r
Wosho87
Wysłany: Pon 12:03, 15 Sty 2007
Temat postu:
GT40 z 2004r
Wosho87
Wysłany: Pon 11:58, 15 Sty 2007
Temat postu:
GT40 z 2002r.
silnik:5.4l V8, 550 KM
skrzynia biegów:6-stopniowa, manualna
0-100 km/h:3,8 sekundy
Vmax:ponad 320 km/h
długość:4 643 mm
szerokość:1 953 mm
wysokość:1 125 mm
PODWOZIE
zawieszenie - niezależne zawieszenie kół na podwójnych wahaczach poprzecznych, śrubowe sprężyny resorowe amortyzatory
napęd - tylny
opony przód - 245/45 ZR 18
opony tył - 285/45 ZR 19
pojemność baku - 108 l
W latach kryzysu paliwowego amerykańskie samochody sportowe odeszły w zapomnienie. Dziś zaczęto sobie o nich przypominać. J. Mays, szef projektantów Forda, bardzo chciał, żeby "odświeżone" GT 40 A.D. 2002 niewiele różniło się od oryginału i dlatego nie zezwolił na dokonywanie w karoserii jakichkolwiek poważniejszych modyfikacji. Na próżno będziemy też szukać takich "nowinek" technicznych jak elektryczne zamykanie i otwieranie okien, klimatyzacja czy automatyczna skrzynia biegów. Miała pozostać dzikość osławionego sukcesami samochodu wyścigowego. Nowy model opatrzony został numerem fabrycznym 147, jest nieco dłuższy i wyższy od swojego poprzednika (przy 44 calach wysokości powinien mieć oznaczenie 44), podobnie jak w oryginale jego karoseria nie spełnia funkcji nośnej. Zamiast użytego w latach sześćdziesiątych modułu stalowego o strukturze komórkowej zastosowano aluminiową spaceframe.
Sztywność podwozia starego GT 40 zapewniały grube progi; w nowym zdecydowano się na nowe rozwiązanie wykorzystujące do tego celu środkowy tunel. Ułatwiło to wsiadanie i wysiadanie z samochodu oraz pozwoliło na uzyskanie odpowiednio dużej przestrzeni na dwa baki paliwa.
Zgodnie ze starą tradycją drzwi sięgają dachu. Boczne wloty powietrza pozwalają na doprowadzenie "świeżego powietrza" niezbędnego silnikowi do pracy. Na desce rozdzielczej - podobnie jak w starym Fordzie GT - znajdziemy obrotomierz, prędkościomierz, wskaźniki temperatury i ciśnienia oleju, amperomierz, wskaźnik temperatury wody oraz wskaźnik poziomu paliwa w przednim i tylnym baku.
Tuż za plecami kierowcy pomrukuje 5,4-litrowy silnik V8, który - przy współpracy z kompresorem Roots - mobilizuje do działania 500 koni mechanicznych. Nie wiadomo jeszcze, jak będzie pracowała 6-stopniowa, ręczna skrzynia biegów z jednostką napędową o momencie obrotowym 678 Nm. Pewne jest jedno: na torze w Le Mans, na czterokilometrowej prostej Mulsanne, kierowca nowego GT 40 nie będzie miał problemów z osiągnięciem tempa 321 km/h. Przecież stare GT 40 rozpędzało się do takiej prędkości równie łatwo.
Wosho87
Wysłany: Pon 11:49, 15 Sty 2007
Temat postu:
GT40 MkI Gulf 1968-1969
Wosho87
Wysłany: Pon 11:42, 15 Sty 2007
Temat postu:
GT40 MkIV z 1967r.
Carroll Shelby z MkIV
Wosho87
Wysłany: Pon 11:38, 15 Sty 2007
Temat postu:
GT40 MkIII z 1967r.
Wosho87
Wysłany: Pon 11:34, 15 Sty 2007
Temat postu:
GT40 MkII z 1966r.
Wosho87
Wysłany: Pon 11:32, 15 Sty 2007
Temat postu:
Oto pierwszy GT40 MkI z 1965r.
Można by niemal uwierzyć, że specjaliści od inżynierii genetycznej wzięli się teraz za samochody, ponieważ Ford GT 40 od dawna uważany był za gatunek wymarły. Choć wyprodukowano go tylko w 146 egzemplarzach, wiele osób o nim pamięta. Był płaski jak flądra, miał 40 cali wysokości, najpierw montowano w nim 7,2-litrowy silnik V8 potem 5,4-litrowy, a pod koniec lat 60. święcił triumfy na wszystkich torach wyścigowych. Gorzej było z uzyskaniem zezwolenia na użytkowanie tego auta w ruchu publicznym. Ale nie ma się co dziwić. Na pierwszym biegu, z rykiem silnika, auto osiągało prędkość 144 km/h.
Wosho87
Wysłany: Pon 11:25, 15 Sty 2007
Temat postu: FORD GT40... to jest szybkość
Jak to możliwe, że w latach 60-tych powstało takie auto jak Ford GT40? Stare GT40 i nowe prawie się nie różnią. Nowe jest nieco wyższe, szersze, dłuższe i ładniejsze w środku niż to z lat 60tych. Jak coś jest dobre to po co to zmieniać. Stare GT40 i nowe nawet się ceną zbytnio nie różnią jest to cena koło 150 000 dolarów. Ale niezłe są, takim autem to strach w pizde dać bo ma nadmiar koni i w ogóle. Jak się wciśnie gaz do oporu to wątpie, że ktoś utrzyma go tak aby jechał prosto. Nawet na wyścigach powoli się rozpędzają jadąc po trasie. Gdy zrobią okrążenie nabierając prędkości, przejeżdżając start to wtedy dopiero zaczynają się ścigać.
fora.pl
- załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by
phpBB
© 2001, 2005 phpBB Group - Glass˛ Created by
DoubleJ(Jan Jaap)
Regulamin