DRIVERS CODE
Czestochowskie Forum Motoryzacyjne
FAQ
Szukaj
Użytkownicy
Grupy
Galerie
Rejestracja
Profil
Prywatne Wiadomości
Zaloguj
Forum DRIVERS CODE Strona Główna
HALL OF FAME
Obecny czas to Czw 2:14, 28 Lis 2024
Napisz odpowiedź
Użytkownik
Temat
Treść wiadomości
Emotikony
Więcej Ikon
Kolor:
Domyślny
Ciemnoczerwony
Czerwony
Pomarańćzowy
Brązowy
Żółty
Zielony
Oliwkowy
Błękitny
Niebieski
Ciemnoniebieski
Purpurowy
Fioletowy
Biały
Czarny
Rozmiar:
Minimalny
Mały
Normalny
Duży
Ogromny
Zamknij Tagi
Opcje
HTML:
NIE
BBCode
:
TAK
Uśmieszki:
TAK
Wyłącz BBCode w tym poście
Wyłącz Uśmieszki w tym poście
Kod potwierdzający: *
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Skocz do:
Wybierz forum
POLSKA MOTORYZACJA
----------------
WARSZAWA
SYRENA
FIAT 126p
FIAT 125p
MIKRUS
Lublin, Tarpan, Żuk, NYSA oraz inne
STAR, JELCZ, AUTOSAN i inne
Pojazdy o przeznaczeniu specjalnym
PROTOTYPY
Okres przedwojenny
JEDNOŚLADY
MOTORYZACJA ZAGRANICZNA
----------------
FORD MUSTANG
GAZ 67 i 69
ZAZ czyli ZAPOROŻEC
UAZ'y
MOSKWICZ
TRABANT
WARTBURG
WOŁGA
ŁADA
SKODA
WILLYS JEEP
Jednoślady
FIATY
HONDA
NISSAN
FORD
SUZUKI
OPEL
VOLKSWAGEN
POLSKA MOTORYZACJA
----------------
HYDE PARK
NASZE FURKI
MECHANIK
HALL OF FAME
GALERIE
KUPIE/SPRZEDAM
ZABYTKOWE POLSKIE
ZABYTKOWE ZAGRANICZNE
WSPÓŁCZESNE
JEDNOŚLADY
CIĘŻAROWE
PROPOZYCJE, OGŁOSZENIA I BŁĘDY
MOTOCYKLE powyżej 250cm3
MOTOCYKLE poniżej 250cm3
MOTOROWERY
ROWERY
Motocykle powyżej 500cm3
Motocykle 250-500 cm3
Motocykle poniżej 250cm3
Motorowery
Rowery
INNE
----------------
DOWNLOAD
ŚMIETNIK
----------------
ŚMIETNIK
Przegląd tematu
Autor
Wiadomość
GROOBASS
Wysłany: Sob 22:13, 03 Mar 2007
Temat postu:
cytat z filmu "Seksmisja":"No ładne cacko"
Wosho87
Wysłany: Sob 22:02, 03 Mar 2007
Temat postu:
Ale się rozpędzili z tymi Mustangami
Wosho87
Wysłany: Sob 21:54, 03 Mar 2007
Temat postu:
No to właśnie Shelby jest z 67 a potem są Bossy. W latach 70 już nie ma potworów ani mustangów, ani corvette, ani camaro. Nastąpił kryzys paliwowy, zakazano produkcji aut o dużej emisji spalin itd. (co za zjeby...)
GROOBASS
Wysłany: Sob 21:49, 03 Mar 2007
Temat postu:
Dokładnie. Shelbiego nie przebije. Mi się bardziej te starsze podobają mustangi. Właśnie shelby i te pierwsze 67 rok.
Wosho87
Wysłany: Sob 21:38, 03 Mar 2007
Temat postu:
Szkoda, że już nie robią takich potworów
GROOBASS
Wysłany: Sob 21:32, 03 Mar 2007
Temat postu:
Nie ma to jak Shelby GT 500:) Podoba mi się nisamowicie, ale podobają mi się w sumie wszystkie auta zspod znaku galopującego konia.
COŚ WSPANIAŁEGO;)
Wosho87
Wysłany: Czw 21:06, 18 Sty 2007
Temat postu:
A to jest Mustang, który śmiga sobie po naszej Częstochowie
Wosho87
Wysłany: Pon 10:53, 15 Sty 2007
Temat postu:
A to jest najnowszy concept Mustanga
Ford Mustang Giugiaro Concept Gauges
Wosho87
Wysłany: Nie 1:00, 14 Sty 2007
Temat postu:
2005Mustang Shelby GT500 West Coast Customs
2005 Mustang GT-R Concept
2005 Ford Musang GT-3d Carbon
2006 Saleen Speedster
2006 Saleen S281 Scenic Roof
2006 Saleen
2005 Ford Mustang Racing Peformance Parts
Mustang Stallion
Wosho87
Wysłany: Wto 18:09, 09 Sty 2007
Temat postu:
Pokaże wam te auta, które warto zobaczyć.(tuningi, serie limitowane i takie tam)
Ford Mustang GT-H i stary GT350
2005 Ford Musang GT MRT Interceptor
2007 Saleen 302 Parnelli Jones Limited Edition
2007 Ford Mustang GT California Special
Wosho87
Wysłany: Wto 17:35, 09 Sty 2007
Temat postu:
Nowa generacja
Nowa generacja Mustanga, bardziej niż poprzednie nawiązująca swoim wzornictwem do modeli z lat 60. Zobaczcie sami.
Ford Mustang GT Coupe Convertible Roxy
Również Carroll Shelby zainteresował się nowym Mustangiem. Na targach motoryzacyjnych New York International Auto Show w 2005 roku zaprezentowano nowego Mustanga Shelby GT500, nawiązujący również do modelu z 1967 roku. Model wyposażony jest w silnik DOHC V8 o pojemności 5,4 litra i mocy ponad 450 koni mechanicznych.
Mustang Shelby GT500 2005
Mustang Shelby GT500 2007
Wosho87
Wysłany: Wto 17:18, 09 Sty 2007
Temat postu:
1999 - 2004 (Ósma generacja)
Rok 1999 to 35 rocznica wprowadzenia na rynek pierwszego Mustanga. Na tę okazję Ford przygotował specjalną wersję samochodu w zupełnie nowej stylistyce "New Edge". Mustang stracił swoje łagodne, zaokrąglone kształty na rzecz ostrych, agresywnych krawędzi, zachowując przy tym aerodynamiczność. Wąskie, halogenowe światła przednie zespolone z kierunkowskazami, większe rury wydechowe oraz elementy karoserii wykonane z tworzyw sztucznych. Model "rocznicowy" posiadał również oznaczenia charakteryzujące 35 rocznicę produkcji. W 2000 roku nie nastąpiły zmiany w wyglądzie zewnętrznym (poza usunięciem rocznicowych oznaczeń z roku 1999). Modele V-6 i GT odróżniały się od siebie tylko tym, że GT posiadał podwójne rury wydechowe.
W roku 2000 pojawiła się również limitowana seria modeli 300 "Cobra R". Była to wersja specjalna, nawiązująca do wyścigów. Cobra R była wyposażona w silnik DOHC o pojemności 5,4 litra i o mocy 385 koni mechanicznych. Samochód był wyposażony w 6-stopniową skrzynię biegów. Ciekawostką było pozbawienie auta z takich akcesoriów, jak klimatyzacja, lub tylne siedzenie - by lepiej nawiązać do samochodów wyścigowych. Inne modyfikacje to m.in: siedzenia firmy Recaro, układ wydechowy Borla, zawieszenie Bilstein, amortyzatory Eibach i wiele innych. Cobra R kosztowała 55,845 dolarów i sprzedała się niemal natychmiast.
2001 rok przyniósł kolejną edycję specjalną Mustanga GT o nazwie "Bullitt". Był to współczesny odpowiednik Forda Mustanga GT z 1968 roku, którym jeździł Steve McQueen w filmie "Bullitt". Zawieszenie zostało nieco obniżone, przez co poprawiły się parametry jezdne Mustanga. "Bullitt" wyposażony był też w nowe, pięcioramienne koła, nawiązujące do fastbacka z 1968. Inne elementy wystroju to np. wlot paliwa przypominający te w samolotach, aluminiowe pedały lub aluminiowa gałka skrzyni biegów. Samochód dostępny był w trzech kolorach: niebieski, czarny oraz ciemnozielony (jak Mustang z filmu). Napędzał go silnik o mocy 265 koni mechanicznych. Podobnie jak Cobra R, "Bullitt" był hitem - wszystkie 5000 egzemplarzy zostało sprzedanych bardzo szybko.
Ford Mustang z roku 2002 dostępny był wraz z systemem audio Visteon Mach 1000. System miał moc ponad 1100 watów. W skład zestawu wchodziło m.in, sześć 85-watowych subwooferów oraz odtwarzacz CD ze zmieniarką na 6 płyt CD z możliwością wymiany na odtwarzacz MP3. W ciągu następnych lat pojawiło się jeszcze kilka edycji limitowanych:
* Ford Mustang Mach 1 - seria limitowana z 2003 roku. Mach 1 wyposażony był w silnik DOHC o mocy 305 koni mechanicznych oraz pięciobiegową ręczną skrzynię biegów. Ponadto posiadał pomalowaną na czarno maskę, 17-calowe felgi oraz wlot powietrza na masce.
* Czerwiec 2003 - 100 rocznica powstania Forda. Kolejna specjalna wersja Mustanga - modele pomalowane tylko na czarno, wyposażone w skórzane siedzenia, 17-calowe felgi, ulepszony system trakcji, podwójny wydech, kierownica obita skórą, zestaw audio Mach 460 ze zmieniarką na 6 płyt CD oraz rocznicowe oznaczenia.
* 40 rocznica powstania Mustanga w roku 2004 - wszystkie Mustangi SVT zostały wyposażone w oznaczenia rocznicowe oraz opcjonalnie możliwość nabycia ulepszeń: Deluxe Equipment Group oraz Premium Equipment Group.
Ford Mustang Mach I 2003
Wosho87
Wysłany: Wto 17:13, 09 Sty 2007
Temat postu:
1994 - 1998 (Siódma generacja)
W 1994 nastąpiła kolejna zdecydowana zmiana wyglądu. Nowy model, którego premiera nastąpiła 9 grudnia 1993 oznaczony kodem "SN-95" przedstawiał zupełnie nową jakość - swoim wyglądem nawiązywał do starszych generacji Mustanga, na swoje miejsce powrócił galopujący koń (w latach 80. był tam niebieski znaczek Forda). Nowy design zwrócił uwagę na Mustanga i przywrócił mu popularność. Pełen obłych kształtów i łagodnych zakrzywień, nowy Mustang bardzo się podobał. Moc silników zwiększyła się do 215 koni mechanicznych (podstawowy model wyposażony był w silnik V6 o pojemności 3,8 litra i mocy 145 KM). Również w roku 1994 powstał specjalny model Mustang Cobra Convertible. Posiadał pięciolitrowy silnik V8 o mocy 240 koni mechanicznych. W tym samym roku Mustang otrzymał prestiżowy tytuł Car of the Year od magazynu "Car and Driver". W roku 1996 Mustang po raz kolejny przeszedł facelifting - atrapa chłodnicy otrzymała nowy design, przypominający swym wyglądem plaster miodu. Również tylne światła były ułożone pionowo, a nie poziomo jak w modelach z lat 80. i pierwszej połowy lat 90. Pojawił się specjalny model SVT Mustang Cobra z dużym silnikiem V8 o pojemności 4,6 litra i mocy 305 koni. Rozmiar silnika wymusił nowy wygląd maski z charakterystycznym wybrzuszonym wlotem powietrza. Podobnie jak w dawniejszych latach, klienci mieli wciąż prawo wyboru za dopłatą odpowiednich pakietów i akcesoriów do swojego samochodu, np. Preferred Equipment Package w samochodach typu GT (w skład zestawu wchodziły m.in: klimatyzacja, radio AM/FM, odtwarzacz kaset, ABS, lampy przeciwmgielne, tylny spoiler, sportowe siedzenia). Rok 1998 był zarazem ostatnim rokiem zaokrąglonych kształtów samochodów (ang. "Round Body Mustang").
Ford Mustang Convertible 1995
Wosho87
Wysłany: Wto 17:07, 09 Sty 2007
Temat postu:
1979 - 1993 (Szósta generacja)
Trzecia generacja Mustanga, zwana też "Fox-Body" była bazowana na modelu Fairmont. W 1979 roku powstały dwa rodzaje nadwozia: dwudrzwiowy sedan i dwudrzwiowy hatchback. W nadwoziu można było już zauważyć wyraźne europejskie wpływy - nie było już praktycznie żadnych chromowanych elementów, nadwozie przybrało łagodniejszy, kanciasty kształt, natomiast rozpoznawalny design przodu został porzucony na rzecz łagodnie opadającej plastikowej atrapy i prostokątnych reflektorów. Zbliżony, oszczędny wygląd aut zachował się aż do roku 1993, przez co jeszcze bardziej upodobniły się do samochodów europejskich. Mustang nie przypominał już siebie - nie było nawet galopującego konia - Mercury sprzedawało niemal ten sam model pod nazwą Capri (który zresztą przestał być produkowany w roku 1986).
1993 Ford Mustang GT (wyglada jak polonez)
W tym czasie produkowano już mocniejsze silniki niż w połowie lat 70. W latach 1979 - 1981 były wciąż wprowadzane niewielkie zmiany konstrukcyjne. Nie zabrakło oczywiście wersji Ghia (dla modeli coupe) i Cobra (dla hatchbacków - brak spoilerów, nieprawdziwy wlot powietrza na masce). Jednak Mustang z 1979 był hitem. Sprzedano aż 369,936 egzemplarzy. W kolejnych latach szło nieco gorzej - wygląd oraz silniki nie zmieniały się zbytnio, sprzedawano coraz mniej egzemplarzy.
W 1982 wszystko się zmieniło - Ford wprowadził na nowo model Mustang GT, który otworzył nową erę muscle car'ów. Reklamy w gazetach głosiły: "The Boss Is Back" (Boss - modele Mustanga produkowane w latach 1969-1970). Mustang GT posiadał czterostopniową skrzynię biegów, Silnik V8 Windsor o mocy 157 KM, sportowe opony oraz sztywne zawieszenie. Moc silników modelu GT wzrastała, osiagając szczyt w roku 1987 z wynikiem 225 KM. Niezależnie od modelu GT były produkowane bardziej luksusowe wersje: L, GL i GLX. W 1987 roku nastąpiły poważne zmiany wyglądu, które utrzymały się do roku 1993.
Ford SSP Mustang (Special Service Package)
W roku 1992, kalifornijska policja poprosiła Forda o wyprodukowanie serii szybkich i lekkich samochodów policyjnych. Standardowe modele policji - Ford Fairmont oraz modele LTD i Crown Victoria były zbyt ciężkie do ścigania przestępców. W ciągu jedenastu lat (od 1982 do 1993) wyprodukowano 15,000 egzemplarzy tego auta. Mustangi SSP posiadały silnik o mocy 175 koni mechanicznych - nie były zbyt szybkie, lecz dobrze spełniały swoje zadanie.
Wosho87
Wysłany: Wto 16:57, 09 Sty 2007
Temat postu:
1974 - 1978 (Piąta generacja)
Połowa lat 70. w Stanach Zjednoczonych wymusiła zmianę stylu życia - a co za tym idzie, również samochodów. Nadszedł kryzys paliwowy, inflacja wynosiła 12%. Dodge zaprzestał produkcji modelu Challenger, zakończono również produkcję samochodu Plymouth Barracuda. General Motors niemal porzuciło produkcję modeli Camaro i Firebird. Do przepisów dotyczących emisji spalin dołączyło ograniczenie prędkości do 55 mil na godzinę. Aby Mustang przetrwał, musiał być zupełnie zmieniony - czasy ogromnych, dużo palących samochodów z wielkimi silnikami minęły.
Pojawił się więc Mustang II - mniejszy i lżejszy, z mniejszymi silnikami. Nowy Mustang posiadał całkowicie nowy wygląd i lepsze właściwości jezdne. Spalał też mniej paliwa niż modele z poprzednich lat. Na początku dostępny był w dwóch wersjach nadwozia - dwudrzwiowy hardtop i trzydrzwiowy hatchback. Zmnieniły się przez to proporcje Mustanga II, pozostał za to charakterystyczny wygląd atrapy chłodnicy. Na początku były oferowane dwa silniki: czterocylindrowy o mocy 88 KM i sześciocylindrowy o mocy 105 koni mechanicznych. W późniejszych latach weszły nieco mocniejsze jednostki, posiadające moc od 122 do 140 KM. W 1974 roku wprowadzono też modele Ghia, wyróżniające się wygodą i wykończeniem. Wyprodukowano 385,993 egzemplarzy. Mustang II otrzymał też tytuł Car of the Year od magazynu Motor Trend. W 1976 roku wprowadzono specjalny model Cobra II, który miał być nawiązaniem do modelu Shelby Mustang GT350 - przez charakterystyczne paski biegnące przez całą długość samochodu oraz dodatki uatrakcyjniające wygląd. W roku 1977 dla modeli z nadwoziem fastback wprowadzono specjalne dachy typu targa. Na przestrzeni lat producenci wprowadzali coraz to nowe wersje nadwoziowe, by sprostać wymaganiom i gustom klientów.
Mimo to modele z tego okresu zostały uznane za najgorsze i najmniej udane Mustangi, jakie kiedykolwiek powstały.
Ciekawostka: W 1976 roku Volkswagen Golf pobił rekord sprzedaży Forda Mustanga. 1 milion egzemplarzy Mustanga rozeszło się w ciągu 36 miesięcy. Golfowi zajęło to 31 miesięcy.
fora.pl
- załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by
phpBB
© 2001, 2005 phpBB Group - Glass˛ Created by
DoubleJ(Jan Jaap)
Regulamin