Autor Wiadomość
Wosho87
PostWysłany: Sob 22:18, 03 Mar 2007    Temat postu:

Świeżutka Corvette Cool

2007 Chevrolet Corvette Victory Edition
Wosho87
PostWysłany: Czw 20:35, 08 Lut 2007    Temat postu:


2006 Chevrolet Corvette at Le-Mans

2006 Chevrolet Corvette Z06

2006 Chevrolet Corvette Z06 Pace Car

2006 Chevrolet Corvette Z06-FA

2007 Chevrolet Corvette

2007 Chevrolet Corvette

2007 Chevrolet Corvette Z06
Wosho87
PostWysłany: Pon 16:36, 05 Lut 2007    Temat postu:


2005 Chevrolet Corvette

2005 Chevrolet Corvette

2005 Chevrolet Corvette

2005 Chevrolet Corvette
Wosho87
PostWysłany: Pon 16:30, 05 Lut 2007    Temat postu:


2004 Chevrolet Corvette

2004 Chevrolet Corvette C5-R

2004 Chevrolet Corvette Z06 Commemorative
Wosho87
PostWysłany: Pon 16:28, 05 Lut 2007    Temat postu:


2002 Chevrolet Corvette

2003 Chevrolet Corvette Moray Concept
Wosho87
PostWysłany: Pon 16:26, 05 Lut 2007    Temat postu:


1998 Chevrolet Corvette

1999 Chevrolet Corvette

2001 Chevrolet Corvette
Wosho87
PostWysłany: Wto 21:57, 23 Sty 2007    Temat postu:


1992 Chevrolet Corvette

1994 Chevrolet Corvette

1994 Chevrolet Corvette

1996 Chevrolet Corvette
Wosho87
PostWysłany: Wto 21:29, 23 Sty 2007    Temat postu:

W 1984 roku pojawił się nowy model o mało "porywającej" i bardzo ugrzecznionej stylistyce. Napęd stanowił silnik L83 o mocach 200 - 250 KM w pierwszym roku produkcji i L98 w latach 1985 - 1991. W roku 1987 do oferty powraca cabriolet. Lecz dopiero wersja Corvette ZR1 zaprezentowana w 1989 roku przypomniała światu, że jest to samochód sportowy. Napędzana silnikiem oznaczanym LT5 V8 o pojemności 5740 cm3 osiągała moce 367, 385 i 405 KM.

1981 Chevrolet Corvette

1982 Chevrolet Corvette

1984 Chevrolet Corvette

1985 Chevrolet Corvette

1986 Chevrolet Corvette

1987 Chevrolet Corvette

1988 Chevrolet Corvette

1989 Chevrolet Corvette

1990 Chevrolet Corvette

1991 Chevrolet Corvette
Wosho87
PostWysłany: Wto 21:02, 23 Sty 2007    Temat postu:

Całkowicie nowy model pojawił się w 1968 roku. Zachował nazwę Stingray, jednak pisaną teraz razem. Podstawę stylistyczną stanowił prototyp Mako Shark II. Podstawę napędu stanowił silnik 327 V8 o mocy 350 KM. W 1970 roku w życie weszła ustawa o czystym powietrzu, narzucająca producentom ograniczenia emisji substancji szkodliwych. W ten sposób na przeszło dwadzieścia lat skończył się wyścig mocy. Następnie kryzys paliwowy spowodował obniżanie mocy w stosowanych silnikach, która spadła do 180 KM w silnikach L48 V8 w latach 1976 - 1979. Ponownie ze względów bezpieczeństwa w 1975 roku zakończono produkcję roadstera. W 1978 roku nastąpił pierwszy poważny facelifting. Zamiast pionowej tylnej szyby osłoniętej po bokach słupkami, pojawiła się duża panoramiczna szyba.

1965 Chevrolet Mako Shark II

1966 Chevrolet Corvette Convertible

1969 Chevrolet Corvette

1970 Chevrolet Corvette

1971 Chevrolet Corvette

1972 Chevrolet Corvette

1973 Chevrolet Corvette Concept

1973 Chevrolet Corvette

1974 Chevrolrt Corvette

1975 Chevrolet Corvette

1977 Chevrolet Corvette

1978 Chevrolet Corvette

1979 Chevrolet Corvette
Wosho87
PostWysłany: Wto 20:34, 23 Sty 2007    Temat postu:

W roku 1966 zastosowano silnik 427, z serii zwanej big-block, o mocach 425-435 KM.

Wosho87
PostWysłany: Nie 22:53, 21 Sty 2007    Temat postu:

Od 1956 r. wszystkie Corvett'y miały górno zaworowy popychaczowy silnik V8, o pojemności od 4,3 1 do Y,4 L W 19YO r. umieszczony z przodu, lecz przesunięty jak najdalej do tylu dla możliwie najbardziej równomiernego rozkładu mas. Skonstruowany przez Eda Cole'a, był jednym z najlepszych silników Chevroleta. Na życzenie montowano mechaniczny układ wtryskowy Rochester Ramjet. Za fotelami widać pokrywę, pod którą chowa się składany dach. Przednie zawieszenie Corvette to zwykły układ podwójnych wahaczy, sprężyn śrubowych i amortyzatorów teleskopowych. Wóz miał hamulce bębnowe, hamulce tarczowe weszły dopiero w 1965 r. Na życzenie montowano sztywny dach, który znacznie zmniejszał opory powietrza. W 1962 r. gdy budowano ten model, sztywny dach kosztował 236,75 dolarów i kupiło go 8065 klientów. Dzięki tylu wersjom mocy i wyposażenia Corvette dawała się dokładnie dopasować do oczekiwań . Dla ogółu był to "prawie ucywilizowany" wóz sportowy, o poprawnym prowadzeniu, dobrych osiągach i nie absorbującej 3-biegowej przekładni. Ale w rękach kogoś z temperamentem, kto chciał wykorzystać ofertę firmy, auto stawało się najstraszniejszą maszyną. Samochody dwóch pierwszych generacji produkowano do końca 1962 r. jednak już znacznie wcześniej nowy stylista Chevy, William Mitchell, rozpoczoł prace nad nowym pojazdem, po tym jak odkupił, po rozwiazaniu teamu Chevroleta, przeznaczone do pocięcia przez Duntova, po zakazie uczestnictwa zespołów fabrycznych, podwozia Chevroleta Corvette SS (zdążono przygotować dwa modele ). W 1959 r. tajne "Studio X" przy ośrodku GM w Warten w Michigan, opuszcza wyścigowy prototyp przypominajacy rekina - Stingray Special. Pomimo złej aerodynamiki ( przy wiekszych predkościach przód auta był unoszony przez pęd powietrza ) model ten w różnych zawodach w latach 1959 i 1960 odniósł serię spektakularnych zwycięstw. W tym czasie na torach dominowały maszyny europejskie. To wszytko spowodowało, że model ten stał się protoplastą nowej "Vetty". Niestety, a może na szczęście, nie stały się ciałem prowadzone równolegle przez Duntova prace nad samochodem z centralnie umieszczonym silnikiem. Projekt odrzucono jako zbyt złożony i kosztowny.

1963 Chevrolet Corvette Coupe

1963 Chevrolet Corvette

1965 Chevrolet Corvette

1965 Chevrolet Corvette
Wosho87
PostWysłany: Nie 22:43, 21 Sty 2007    Temat postu:

Wyraźniejsza jest zmiana tyłu wozu ( linia "kaczego kupra" ), lepiej widoczna na pokazanym poniżej rzucie bocznym. "Korwety" pierwszej i drugiej generacji mialy boczne przetłoczenia bez ozdób, zaś od 1958 do 1961 r. we wszystkich modelach występował "otwór wentylacyjny" i trzy chromowane żebra W 1961 r. zwykły emblemat Chevrolet ustąpił skrzydłowanym flagom samochodów Corvette.
Zamiast silnika 4639cm3 wprowadzono jednostke V8 5352 cm 3, o średnicy cylindra 102 mm i skoku tłoka 82 mm. Większy moment obrotowy z większego silnika znacznie poprawił osiągi Corvette w średnim zakresie obrotów, co pozwoliło zmniejszyć przełożenie przekładni głównej w celu uzyskania wyższych prędkości bez szkody dla przyspieszenia W różnych odmianach z mechaniczną skrzynią 4-biegową moc silnika wynosiła 186 (wersja podstawowa), 224, 254 i 268 kW, a z 3 biegową skrzynią automatyczną 186 lub 224 kW. Główna zmianą wizualną to rezygnacja z chromowanego wystroju przetłoczeń bocznych i z lakierowania ich w innym kolorze. W 1962 r. trzy żebra ustąpiły teraz chromowanej kratce. Inną zmianą jest brak chromowanej listwy otaczającej przetłoczenie boczne, lakierowane teraz tylko na kolor nadwozia. Do 1962 r. różne zmiany dokonane w ciągu 6 lat produkcji Corvette raczej zepsuły jej oryginalną linię. Nadszedł czas całkowitego przeprojektowania auta, co nastąpiło w 1963 r. i zaowocowało świetnym modelem Sting Ray o bardziej ostrych zarysach, konstrukcji Billa Mitchella. Do 1962 r. wnętrze rzeczywiście nabrało stylu. Proszę je porównać z wnętrzem modelu z 1957 Trudno uwierzyć, żeby kierowca nie wiedział, z jaka prędkością jedzie!
Wosho87
PostWysłany: Nie 22:38, 21 Sty 2007    Temat postu:

Zmiany w modelach 1959 i 1960 byly małe, choć usunięto pseudo wloty powietrza w pokrywie silnika. Większe korekty, w tym inny tył typu ,,kaczy kuper" i 4 lampy tylne, wprowadził w 1961 r. stylista Bill Mitchell. Zmieniono też przód, łagodząc obfitą chromowaną subtelniejszą kratkę wlotu powietrza i lakierowanymi ramkami reflektor6w. Standardem stała się chłodnica ze stopów lekkich. W1960r. weszła też głowica ze stopów lekkich, ale odkształcała się i zaniechano jej użycia. Silniki 4639 cm3 rozwijały moc od 171 do 235 kW. Na życzenie montowano też elektrycznie składany dach, z mechanizmem różnicowym o ograniczonym poślizgu Positraction i 91-litrowy zbiornik paliwa. Model 1961w odróżnieniu od modelu 1958,1959 i 1960 nie szczerzy chromowanych ,,zębów" we wlocie powietrza. Za tym wlotem ustawiono nowa chłodnicę ze stopów lekkich, chłodzącą silniki V8 4,6 1, od 171 kW do 235 kW . Najszybsza Corvette 1961 rozwijała 225 km/h. Chromowana listwa wzdłuż przednich błotników jest jeszcze jedną chakterystyczną cechą samochodów z 1961 r.
Wosho87
PostWysłany: Nie 22:34, 21 Sty 2007    Temat postu:

W modelu 1958 znacznej zmieniono stylizację nadwozia. Samochód wydłużono o 254 i poszerzono o 76 mm. Według wczesnej mody, otrzymał on 4 reflektory zamiast dwóch i o wiele cięższy i bardziej niezgrabny, obficie chromowany wystrój wlotu powietrza. Za zderzakiem, po bokach wlotu głównego, dodano wloty imitacje. W przetłoczeniach boków wkomponowano chromowane zebra i ,,otwór wentylacyjny", a w pokrywie silnika kratkę imitującą dodatkowy wlot powietrza. Wprowadzono listwy chromowane na pokrywie bagażnika i masywniejszy chromowany zderzak tylny. Zmieniono też wnętrze wozu, zastosowano prędkościomierz o zakresie do 160 mil (260 km/h) i przesunięto obrotomierz przed kierowcę. Te dość agresywnie wyglądające tylne zderzaki wprowadzono w 1958 r. gdy w samochodach amerykańskich panowała moda na chromy.
Wosho87
PostWysłany: Nie 22:28, 21 Sty 2007    Temat postu:

Najważniejszą nowości modelu 1957 był silnik V8, 4639 cm3, zastosowany w miejsce silnika VB o pojemności 4344 cm3 i mocy 157 kW. Uzyskano to przez powiększenie średnicy cylindra o 3,2mm do 98 mm Silnik ten oferowano w pięciu wersjach mocy. Standardowo 164 kW, następnie 183 lub 20kW z gaźnikiem 4-przelotowyrn i 186 lub 211 kW z mechanicznym układem wtrysku paliwa Rochester Ramjet. W wersji z tym układem Corvette była jednym z pierwszych aut z wtryskiem paliwa, i to bardzo szybkim, bo przyśpieszała od 0 do 100 w ciągu 6,5 s (największe z dostępnych przełożeń przekładni głównej skracało ten czas do 5, 5 s) i łatwo przekraczała 190 km/h . Ogółem wykonano 1040 „Corwet" z wtryskiem paliwa. Ofertą tą objęto mechaniczna skrzynię 4-biegową, jak w wersji 684, sztywniejsze zawieszenie i układ kierowniczy o mniejszym przełożeniu. Można też było otrzymać legendarny Duntov-Cam - wałek rozrządu o sportowej charakterystyce, który został opracowany przez samego Arkusa-Duntova. Wałek ten pozwalał cylindrom porządnie "zaczerpnąc powietrza", był żródłem łoskotu podczas pracy na biegu jałowym a także zapewniał charakterystyczny sportowy sound. Tablica przyrządów w modelu 1957 to klęska ergonomii, choć prędkościomierz był na wprost kierowcy. Pasażer za to miał przed sobą szkaradny wylot nawiewu powietrza. Model 1957 to pojedyncze reflektory i rząd chromowanych ,,zębów" we wlocie powietrza. Model z 1957 z silnikiem 4638 cm3z wtryskiem paliwa, dający 45,5 kW z litra, uzyskiwał 100 km/h w 6,6 s i prędkość maksymalną 21 7 km/h, dla korzystania z tych osiągów można było wybrać twardsze zawieszenie, na którym jechało się prawie jak bez resorów, a wóz ze sztywnym mostem napadowym prowadził się doskonale. Wspomagany układ kierowniczy dawał świetne wyczucie drogi. Pomimo tych zalet, z mocniejszymi "Korwetami" nie można było sobie zbyt smiało poczynać - wykorzystanie pełnej mocy i momentu obrotowego zmieniało to zwykle podsterowne auto w wirującego bąka, którego nie mogły wyratować nawet najszybsze ruchy kierownicą, zwłaszcza gdy hamulce osłabły do zera! W roku tym ( 1957 ) zespół fabryczny trzech Corvette zajął pierwsze miejsce w12-godzinnym wyścigu w Serbring, dystansując m.in. Mercedesy 300SL. Imprezy nie ukończyła tylko najszybsza Corvette SS, w której z nieznanych przyczyn blokowały sie hamulce. Duntov planował występy w następnym roku, lecz Stowarzyszenie Producentów Samochodów zakazało swym członkom ( a więc i General Motors ) uczestnictwa w imprezach sportowych o charakterze wyczynowym. Mimo to publiczność zaczęła wierzyć, że Corvette jest prawdziwym autem sportowym, a nie jedynie pojazdem do przejażdżek alejami. Pasja Duntowa nie wygasła nawet po wprowadzeniu "antywyścigowego" dekretu. Prace nad prototypem prowadzono więc nieoficjalnie, co nie pozwalało wyjść z wprawy przemycanym na tory Chevroletom. Doktor Dick Thompson "Latający dentysta" , dwukrotnie zdobył mistrzostwo w wyścigach Klubu Amerykańskich Samochodów Sportowych, a dziwnym zrządzeniem losu wszycy zaangażowami w budowę prototypowych modeli testowanych potem na torach wyścigowych, planują wakacje w tym samym miejscu i czasie.



Powered by phpBB © 2001,2005 phpBB Group